RESEARCH TRENDS IN HUMANITIES Education & Philosophy

RTH – Research Trends in Humanities. Education & Philosophy è una rivista internazionale annuale on-line, di taglio interdisciplinare, che raccoglie contributi di ricerca innovativi in ambito pedagogico e filosofico. L'obiettivo è quello di fornire un aggiornamento sui risultati di ricerca emergenti nelle scienze umane, in particolare sui più attuali orientamenti di studio in Filosofia e in Pedagogia e le loro possibili correlazioni.

Immagine della testata ella rivista

Vol 3 (2016): RTH - Education & Philosophy: Revolutions and Architectures for Innovation

This volume of RTH dedicates EVO EDU Section to a chapter on the future of education, the rethinking of educational institutions for their renewal and the role of philosophy in these processes. Education and philosophy, once again, are intertwined: this time they meet even architecture. Architecture and philosophy imagine scenarios for philosophical dissemination through Reading, in EVO FIL Section. Here are also discussed universal and complexity. Comes back in this volume the philosophical Certame of Vico, between Italy and Spain. A new Section, Educational Matrixes, starts up emergent ideas for research trends. Last but not least, School is challenged to reflect by a disrespectful letter of a student.

Sommario

Evolving Education

Nader N. Chokr
PDF
1-13

Evolving Philosophy

Rosario Diana
PDF
14-18
Paolo Prota, Valentina Nasti
PDF
19-21
Paolo Prota, Valentina Nasti
PDF
22-27
Roberto Evangelista
PDF
28-39
Mirko Di Bernardo
PDF
40-52

A Lezione di Filosofia. Il Certame Vichiano

Fabrizio Lomonaco
PDF
53-54

Educational Matrixes

Agostino Giordano
PDF
55-60
Mena Iorio
PDF
61-62

Scuola. Punto e a capo

Flavia Santoianni
PDF
63-68

Feedbacks

Luigi Maria Sicca
PDF
69-70
Giancarlo Gola
PDF
71-72